BIMcloud

BIMcloud pozwala na bezpieczną pracę zespołową w czasie rzeczywistym pomiędzy architektami, niezależnie od wielkości projektu, lokalizacji biur czy szybkości połączenia internetowego.

Pobierz BIMcloud i zdecyduj, która opcja jest dla Ciebie lepsza: darmowa BIMcloud Basic czy płatna wersja BIMcloud.

POBIERZ

BIMcloud dla architektów

Prosty w obsłudze

Praca zespołowa z BIMcloud nie wymaga od architektów umiejętności informatycznych. Członkowie zespołu mogą rezerwować części projektu lub pracować na poszczególnych piętrach, przekrojach, elewacjach lub arkuszach. Automatyczna rezerwacja elementów w czasie rzeczywistym pomaga w codziennej pracy, zapewniając wyłączny dostęp do konkretnych elementów projektu bez żadnych trudności, a BIMcloud zapewnia integralność bazy danych projektu w tle.

Szybki w dowolnej sieci

BIMcloud wykorzystuje opatentowaną przez firmę GRAPHISOFT technologię „Delta”, która zapewnia ultraszybką platformę udostępniania projektów i współpracy. Tylko zmiany elementów są wysyłane pomiędzy członkami zespołu, więc obciążenie sieci jest minimalne, co sprawia, że jej przepustowość nie ma znaczenia.

Dla zespołów i projektów każdego rozmiaru

BIMcloud jest całkowicie skalowalny i zapewnia wyjątkowe korzyści dla zespołów i kompleksowych projektów. Zespoły znajdujące się na różnych kontynentach mogą pracować jednocześnie nad dużymi projektami bez problemów i opóźnień. Mniejsze zespoły odniosą korzyści ze zautomatyzowanego zapisu i zarządzania funkcjami: koncentracja na projektowaniu, a nie na zarządzaniu.

Współpraca i komunikacja w czasie rzeczywistym

BIMcloud umożliwia nie tylko pracę projektową w czasie rzeczywistym nad tym samym projektem, ale również zapewnia platformę do ciągłej współpracy. Kodowana kolorami przestrzeń robocza pomaga określić, kto nad czym pracuje. Dzięki BIMx PRO problemy projektowe mogą być rozwiązywane za pomocą szybkich wiadomości i opatrzonych uwagami zrzutów ekranu na tabletach i smartfonach.

Praca zespołowa w podróży

BIMcloud działa w każdej sieci, a architekci mogą pracować nawet w odległych miejscach bez połączenia z Internetem. Po ponownym podłączeniu do sieci, nie tylko podzielą się z innymi swoją pracą w BIMcloud, ale także będą otrzymywać najnowsze zmiany i aktualizacje od innych członków zespołu projektowego.

Niskie utrzymanie

Wbudowane narzędzia BIMcloud zapewniają bardzo długi czas bezawaryjnej pracy i szybki powrót do normalnego stanu w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej. Kopie zapasowe projektów są tworzone regularnie, dzięki czemu projekt może być przywrócony do wcześniejszego stanu. Kopie zapasowe serwera są tworzone automatycznie, dzięki czemu użytkownik może przywrócić cały serwer z kopii zapasowej za pomocą kilku kliknięć. Wbudowany monitoring zapewnia, że zawsze dostępna jest wystarczająca ilość zasobów systemowych do pracy. W przypadku ich braku, wysyłana jest do użytkownika wiadomość e-mail z informacją o ewentualnym niebezpieczeństwie - na długo zanim stanie się ono krytyczne.

BIMcloud dla BIM Menedżerów

Zarządzanie projektem

Interfejs zarządzania projektami w BIMcloud pozwala BIM menedżerom na organizowanie serwerów biurowych (zlokalizowanych na różnych kontynentach) i projektów w strukturze przypominającej katalogi. Hierarchia folderów i logika grupowania zależą od strategii firmy.

Zarządzaj z każdego miejsca, na każdym urządzeniu

BIMcloud Manager posiada oparty na przeglądarce internetowej interfejs zarządzania wymagający „zerowego wdrażania”. Pozwala to BIM menedżerom na kontrolowanie każdego aspektu BIMcloud nie tylko za pomocą komputera stacjonarnego lub laptopa, ale nawet tabletów czy smartfonów. Obsługiwane są wszystkie popularne przeglądarki i platformy.

Twórz etykiety w BIMcloud Manager

W programie BIMcloud Manager można dowolnie tworzyć własne etykiety i przypisywać je do projektów i bibliotek. Pomaga to organizować i kategoryzować elementy projektu/biblioteki, a także korzystać z hierarchii folderów. Stwórz własne etykiety, aby dopasować je do swoich procesów pracy i dodaj kolory, aby je wizualnie wyróżnić. Używaj etykiet do wyszukiwania/filtrowania zawartości drzewa projektu. Etykiety pojawią się w Nawigatorze BIMcloud.

Zarządzanie grupami użytkowników i rolami

BIMcloud można dostosować do obsługi środowisk firmowych o niskim i wysokim poziomie zaufania za pomocą wbudowanego systemu zarządzania użytkownikami i uprawnieniami. Administratorzy BIM mogą tworzyć i dostosowywać role i grupy użytkowników. Role właścicieli projektów, architektów, kreślarzy mogą być rozdzielone pomiędzy członków zespołów znajdujących się w różnych miejscach. Uprawnienia użytkowników mogą być starannie edytowane zgodnie z konfiguracją pracowni i procesem pracy lub mogą odzwierciedlać etap projektowania lub dokumentacji projektu. Typowe role mogą być ponownie wykorzystane w wielu projektach. Zaangażowani mogą być podwykonawcy, inżynierowie, konsultanci, a nawet klienci.

Wsparcie dla wielu wersji Archicada

BIMcloud umożliwia jednoczesną pracę zespołową nad równoległymi projektami w wielu wersjach Archicada. W praktyce oznacza to, że uruchomione projekty mogą być ukończone na określonej wersji Archicada, natomiast nowe projekty mogą być bez problemu uruchamiane na innej wersji Archicada - wszystkie hostowane w tej samej wersji BIMcloud.

Automatyczne tworzenie i przywracanie kopii zapasowych

Kopie zapasowe projektów – reprezentujące rzeczywisty stan współdzielonego projektu – mogą być tworzone zarówno automatycznie, jak i ręcznie, na dowolnym etapie prac projektowych. Takie kopie można łatwo przywrócić. BIM menedżerowie mogą również wykonywać automatyczne kopie zapasowe wszystkich projektów kompleksowych znajdujących się w BIMcloud. Całe serwery mogą być przywracane z kopii zapasowych za pomocą kilku kliknięć.

BIMcloud dla profesjonalistów IT

Zaawansowane skalowanie

Skalowalność BIMcloud umożliwia obsługę każdego rodzaju obciążenia pracą. Modernizacja serwerów BIMcloud w trakcie pracy lub dodawanie nowych zasobów serwerowych w razie potrzeby nie zakłóci w żaden sposób wydajności pracy biura. W razie potrzeby, projekty mogą być przenoszone pomiędzy serwerami BIMcloud.

Bezpieczeństwo i pewność

BIMcloud działa na dowolnym poziomie bezpieczeństwa danych i jest łatwo wdrażany w publicznych i prywatnych chmurach. Obsługuje również protokoły HTTP, HTTPS i VPN. Te standardowe protokoły branżowe zostały opracowane w celu zapewnienia bezpiecznych połączeń w chmurze, a BIMcloud jest z nimi kompatybilny.

Autodiagnostyka

BIMcloud może działać w trybie 24/7. Autodiagnostyka BIMcloud monitoruje wydajność serwera, zasoby i ogólny stan systemu. Możliwe jest wyświetlanie natychmiastowych raportów, a także otrzymywanie powiadomień pocztą elektroniczną.

Standardowy sprzęt i oprogramowanie

BIMcloud działa na standardowym sprzęcie. Do uruchomienia BIMcloud i hostingu dużych projektów nie jest wymagany żaden kosztowny sprzęt ani oprogramowanie. Prędkość połączenia internetowego można zoptymalizować na miejscu, a wiele adresów można ustawić na tym samym serwerze, aby zapewnić najbardziej efektywną prędkość połączenia z dowolnego miejsca.

Obsługa protokołu LDAP

Dzięki BIMcloud pracownicy IT mogą centralnie zarządzać użytkownikami i dostępem do danych. Istniejący firmowy katalog użytkowników może zostać zintegrowany z BIMcloud za pomocą standardowego protokołu LDAP. Eliminuje to koszty ogólne związane z zarządzaniem użytkownikami. Dane uwierzytelniające do logowania w BIMcloud są automatycznie synchronizowane z danymi uwierzytelniającymi do logowania firmowego w celu uzyskania dostępu do poczty elektronicznej lub domeny sieciowej.

Tworzenie i przywracanie kopii zapasowych

BIMcloud pomaga menedżerom IT dzięki zaawansowanym, łatwym do uruchomienia funkcjom tworzenia i przywracania kopii zapasowych. W pełni zautomatyzowane, zaplanowane kopie zapasowe mogą być tworzone z całej instalacji serwera BIMcloud i projektowych baz danych. W razie potrzeby można również wykonywać kopie zapasowe ręcznie. Całe środowisko serwera BIMcloud może zostać odtworzone z kopii zapasowych za pomocą kilku kliknięć.

BIMcloud – porównanie możliwości

Zapraszamy do zapoznania się z porównaniem funkcji BIMcloud basic, BIMcloud oraz BIMcloud as a Service.

OTWÓRZ

Wymagania techniczne dla systemu macOS

REKOMENDOWANA KONFIGURACJA
dla małej firmy (2-5 użytkowników)
ROZMIAR PROJEKTU: Do 10 małych projektów. (100-150 MB w formacie pln każdy)
PROCESOR:
4+ rdzenie, 2,2+ Ghz
PAMIĘĆ: Ponad 16 GB pamięci RAM
DYSK: SSD, NVMe/SATA, Ponad 50 GB wolnego miejsca
SYSTEM OPERACYJNY: macOS 10.13+

REKOMENDOWANA KONFIGURACJA
dla średniej firmy (5-25 użytkowników)
ROZMIAR PROJEKTU: Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami
PROCESOR:
8+ rdzenie, 2,5+ Ghz
PAMIĘĆ: Ponad 32 GB pamięci RAM
DYSK: SSD, NVMe/SATA, Ponad 100 GB wolnego miejsca
SYSTEM OPERACYJNY: macOS 10.13+

REKOMENDOWANA KONFIGURACJA
dla dużej firmy (25 i więcej użytkowników)
ROZMIAR PROJEKTU: Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami
PROCESOR:
12+ rdzenie, 2,2+ Ghz
PAMIĘĆ: Ponad 64 GB pamięci RAM
DYSK: SSD, Rozwiązania NVMe/Enterprise, Ponad 100 GB wolnego miejsca
SYSTEM OPERACYJNY: macOS 10.13+

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
PROCESOR: 
64-bitowy wielordzeniowy procesor Intel lub AMD
DYSK: Pamięć wewnętrza
SYSTEM OPERACYJNY: 
macOS 10.13

Wymagania techniczne dla systemu WIN

REKOMENDOWANA KONFIGURACJA
dla małej firmy (2-5 użytkowników)
ROZMIAR PROJEKTU: Do 10 małych projektów. (100-150 MB w formacie pln każdy)
PROCESOR:
4+ rdzenie, 2,2+ Ghz
PAMIĘĆ: Ponad 16 GB pamięci RAM
DYSK: SSD, NVMe/SATA, Ponad 50 GB wolnego miejsca
SYSTEM OPERACYJNY: Windows 10, Windows Server 2016, Windows Server 2019

REKOMENDOWANA KONFIGURACJA
dla średniej firmy (5-25 użytkowników)
ROZMIAR PROJEKTU: Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami
PROCESOR:
8+ rdzenie, 2,5+ Ghz
PAMIĘĆ: Ponad 32 GB pamięci RAM
DYSK: SSD, NVMe/SATA, Ponad 100 GB wolnego miejsca
SYSTEM OPERACYJNY: Windows 10, Windows Server 2016, Windows Server 2019

REKOMENDOWANA KONFIGURACJA
dla dużej firmy (25 i więcej użytkowników)
ROZMIAR PROJEKTU: Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami
PROCESOR:
12+ rdzenie, 2,2+ Ghz
PAMIĘĆ: Ponad 64 GB pamięci RAM
DYSK: SSD, Rozwiązania NVMe/Enterprise, Ponad 100 GB wolnego miejsca
SYSTEM OPERACYJNY: Windows 10, Windows Server 2016, Windows Server 2019

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
PROCESOR: 
64-bitowy wielordzeniowy procesor Intel lub AMD
DYSK: Pamięć wewnętrza
SYSTEM OPERACYJNY: 
Windows 10 64-bitowy

Pobierz wersję próbną Archicada

Umów się na prezentację

Cennik